Son Haberler

Türban Çıkarma Fotoğrafları Yobazları Korkuttu!


Twitter'da başlayan 10 yıllık değişimi sergilemek için yapılan resim paylaşımı #10yearschallenge, türbanlarını çıkaran kadınların paylaşımlarıyla Türkiye'de farklı bir boyut aldı. Durumdan rahatsız olan önemli bir kesim tepki gösterince büyük tartışmalar çıktı.

Bazı kadınların kılık kıyafetleri ile ilgili aldıkları kararları "büyüdük, güzelleştik, özgürleştik" şeklinde yorumlaması tartışmaları da beraberinde getirdi.
Bir kesim türbanın çıkarılmasının "özgürleşme"yle özdeşleştirilmesine tepki gösterirken, diğerleri ise özellikle toplum baskısı nedeniyle bir dönem kapanmak zorunda kalanların bu baskıları yenip hür iradelerini ortaya koymasını takdir etti.
Tepkililer arasından bir sosyal medya kullanıcısı "ailem tarafından zorla açılmam konusunda baskı görüyorum benim özgürlüğüm bu şekilde" diyerek eleştirisini ifade etti.
Ailesinden gördüğü baskıyı Twitter paylaşımlarında anlatan bir genç kadınsa eleştirenlere şu yanıtı verdi: "İlkokul 4. sınıfta okulu terk etmek zorunda kalan ve çocukluğunda giydiği uzun etekler yüzünden hiç ip atlayamamış bir çocuğum ben. Bunlardan kurtulmanın özgürlük dışında başka bi adı varsa siz söyleyin?"










View image on TwitterView image on Twitter


Bu resimde 10 yaşındayım!
İlkokul çağında bi çocuğum yani.
Başörtülü resimlerim hep vesikalık, çünkü fotoğraf çektirmenin haram olduğuna inanırdım bu yüzden sadece kimlik vs için resim çekiyordum. @yalniz_yurume















View image on TwitterView image on Twitter


Sorgusuzca kabul edilmiş toplum gerçekleriyle yaşayan bi kız çocuğundan kendini bireyselleşmenin ön planda olduğu bir hayat yaşamaya adamış bir kadına...
Fikirler herkes kabul ettiği zaman değil sen kabul ettiğin zaman daha doğru.










View image on TwitterView image on Twitter


İnsanın inandığı şekilde yaşamak istediği şekilde yaşayabilmesinin tarifi yok sanırım.










View image on TwitterView image on Twitter

İsteyen istediği yere çekebilir, ÖZGÜRLEŞTİK. Ve bunun aileyle çevreyle alakası yok. Kendimize, yapabileceklerimize dair düşüncelerimiz özgürleşti. Dinin kadına dayattığı tüm normlardan arındık. Başkalarının bize biçtiği rolü oynamadık. Kendimiz olduk.










View image on TwitterView image on Twitter

Yine gündem olmuşuz başımızla, saçımızla, çıkardığımız örtülerle filan.
Aydınlandık mı?
Cehenneme mi gidiyoruz? Özgürleştik mi?
Zaten hiç örtülü değil miydik?

Anlatın siz, ben dinliyorum.










View image on TwitterView image on Twitter


İstediğiniz kadar linç edin insanların inançlarına tercihlerine düşüncelerine yönelimlerine karışan bu kitle çoğu ses çıkarılması gereken konuda sessiz kalıyor iğrenç










Kimse senin nelerle başa çıkmaya çalıştığını, neleri yendiğini/ yenemediğini, kimlerin yanında olmak istediğini, neler hissettiğini, neleri hissetmekten korktuğunu, içini, senden daha iyi bilemez. O yüzden dik yürü hep, kendine, sadece kendin lazımsın. 2013/2018










View image on TwitterView image on Twitter

ailem tarafından zorla açılmam konusunda baskı görüyorum benim özgürlüğüm bu şekilde 💫













1 ay oldu. Asıl özgürleşmek, güzelleşmek benim için budur. Başörtüsü esaret değildir.












View image on TwitterView image on TwitterView image on TwitterView image on Twitter






Bunları da buraya koyayım. Kendi özgür hür iradem ile başımı kapattım ve bu beni asla kısıtlamadı. Bağlama konserime çıktım, sokakta çekirdek çitledim, ben yine özgürdüm hâlâ da özgürüm. Hür iradeyle başörtüsü takmak insanı ne kısıtlar ne de bir şeyden mahrum bırakır.



131





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Milli Detay Designed by Templateism.com Copyright © 2014

Blogger tarafından desteklenmektedir.